Vi heier på gründere, og derfor har jeg har satt opp fire punkter som kan være lurt å tenke igjennom ved etableringen av bedriftens varemerke. Håper det kan være til hjelp i en tidlig fase av etablering og markedsføring!
Hvem er du?
Visuell identitet / Logo
Gi bedriften en tydelig identitet og stemme fra starten og bygg et brand som utmerker seg og posisjonerer seg i markedet over tid. En merkevare utstråler hvem du er og hvem du vil være. Gjennom en sterk og tydelig visuell identitet skiller du deg ut i mengden og skaper tillit hos din målgruppe.
Hva tilbyr du?
Konsept / Produkt
- Hvilke produkter eller tjenester tilbyr du?
- Hva er unikt med det du selger eller gjør?
- Hvilke egenskaper er unike for deg og ditt produkt eller de tjenestene du tilbyr?
- Hvilken verdi har dette for dine kunder?
Hvorfor deg?
Markedsføring / Profilering
Hvordan utmerker ditt produkt eller tjeneste seg fra tilsvarende på markedet? Kjenn ditt publikum og presenter det du tilbyr på en måte som treffer dine kunder, og gi de riktige grunnene for å velge deg og din bedrift.
Hvor er du?
Digitale kontaktpunkter: Nettside / SoMe
Bedriftens nettside er en viktig del av identiteten og ofte det første stedet kundene dine søker etter informasjon om ditt produkt eller tjeneste. Med en brukervennlig og informativ nettside som er optimalisert for søkermotorer gjør du jobben litt enklere for kundene dine å finne fram til din bedrift. Og er du til stede på sosiale medier med regelmessige oppdateringer og relevant innhold gjør du jobben enda enklere!
RåW heier på deg!